DOCTORPRENORII – De ce doctorii pot și trebuie să devină fondatori de start-up-uri medicale?
Când vine vorba de inovație și tehnologie, medicina nu duce lipsă de așa ceva. Vedem cu toții tehnologiile care devin din ce în ce mai accesibile, aplicabilitatea lor în medicină și posibilitățile de business care apar odată cu asta. Ce nu vedem însă, cel puțin nu atât cât ne-ar plăcea, sunt doctori care să fie în centrul acestui avânt tehnologic.
Doctorii pot și trebuie să fie liderii schimbării în domeniul medical. Ecosistemul de start-up-uri și soluții digitale reprezintă mediul perfect în care își pot folosi cel mai bine skill-urile și expertiza pentru a contribui la acea schimbare.
“Dar doctorii nu sunt antreprenori…”
Nu încă.
Când vine vorba de antreprenoriat, mulți cred că e nevoie de cunoștințe complexe de business, cifre, vânzări sau marketing. Poate chiar și de un MBA sau experiență de zeci de ani în afaceri.
Într-adevăr, nu oricine poate fi antreprenor. Dar cei care au o viziune și un scop clar, nu trebuie să fie descurajați de etichetele enumerate mai sus. Mai ales, când vine vorba de start-up-uri. Uite de ce:
Cele mai de succes start-up-uri sunt cele care rezolvă probleme reale pe care le au oamenii, potențialii clienți. Cu cât cunoști mai bine problema, mai ales dacă ai simțit-o pe pielea ta, cu atât vei dezvolta o soluție mai bună. Și cine să cunoască mai bine problemele din sistemul medical, dacă nu doctorii?
Un alt element cheie în succesul unui start-up este ceea se numește “founder-market fit”. Este un avantaj pe care îl au cei cu expertiză în domeniu și pe care investitorii se bucură să îl vadă la fiecare fondator care le prezintă interes. Ei vor să vadă dacă fondatorul cunoaște cu adevărat piața în care activează și dacă își poate servi cum trebuie audiența.
Și asta nu e tot.
Uite încă 4 motive pentru care doctori pot și trebuie să devină DOCTORPRENORI:
- Doctorii cunosc și înțeleg riscurile – Doctorii se află, nu de puține ori, în situații în care trebuie să ia decizii importante, rapide și cu grad ridicat de risc. Cu timpul, învață să calculeze mai bine riscurile și ajung să conlucreze cu incertitudinea și presiunea care e prezentă mereu în munca lor.
- Doctorii iau decizii informate, bazate pe mai multe surse – Când pun un diagnostic, medicii consultă mereu mai multe surse, oameni și analizează contextul. Acesta este un skill esențial în antreprenoriat, făcându-i să fie ascultători buni și să fie deschiși la feedback și perspective noi. La fel, studiile și pregătirea lor variată îi face să fie mai inovatori.
- Doctorii pun oamenii pe primul loc – Doctorii știu cât de important este să asculte atent pacienții și să afle cât mai multe despre experiența lor. În dezvoltarea unor soluții de succes, asta e la fel de important.
- Doctorii au o rețea profesională bogată – Medicina se bazează pe colaborare și majoritatea doctorilor au o rețea profesională care devine esențială în antreprenoriat. Atunci când dezvolți un start-up, ai nevoie de conexiuni pentru a genera primii clienți. Nu îți trebuie departamente de vânzări și marketing de la început. E suficient să cunoști câțiva oameni și să începi de acolo. Dacă soluția e bună, pot fi primii tăi clienți.
Vrei să devii doctorprenor dar crezi că nu ai toate resursele pentru asta?
Nu o spunem doar noi – medicii trebuie să devină liderii schimbării în medicină, iar ecosistemul de start-up-uri și soluții digitale reprezintă o rampă perfectă pentru asta. Poveștile de succes ale start-up-urilor medicale ne arată asta. Investitorii și alți specialiști sunt de părere că medicii au bagajul de skill-uri cunoștințe și conexiuni pentru a schimba sistemul medical din interior. Ei știu cum circulă banii în această industrie, știu care sunt reglementările și necesitățile pentru o soluție medicală.
Dacă te-ai gândit la o soluție digitală sau ai lucrat deja la una, noi te putem ajuta să o construiești. Mai ales, dacă nu știi de unde să începi, dacă nu ai capitalul necesar sau timpul pentru a deveni antreprenor full-time. Ca și Venture Studio îți punem la dispoziție echipe tehnice, strategii de produs și de business, capital și suport la fiecare pas din evoluția start-up-ului. Intră pe link-ul de mai jos, spune-ne despre ideea ta și haide să o dezvoltăm împreună.